tirsdag den 24. juli 2007

Så 'der kage!



Forleden fandt jeg på nettet en opskrift på skildpaddekage, og da jeg jo er en værre kagegris måtte jeg naturligvis prøve at bage den. Jeg havde dog ikke ventet at skildpadderne ville forsvinde ned i dejen, som det ses på det færdige resultat. Kagen smagte iøvrigt helt og aldeles udemærket (bekræft Ina :-D)


Opskriften får I her:
100 g. margarine
300 g. mel
300 g. sukker
5 æg
3 tsk. kanel
3 tsk. vanillesukker
2 tsk. bagepulver
2 mellemstore bananer
12 miniskildpadder

Fedtstoffet røres blødt. Sukkeret kommes i, og begge dele røres til massen er let og luftig. Æggene røres i et af gangen.
Mel, kanel, bagepulver samt vaniliesukker blandes sammen og sigtes i, og det hele røres godt sammen til en let masse.
Bananerne moses og tilsættes.
Dejen kommes i en bradepande 25x30 cm og skildpadderne stikkes ned i kagen godt fordelt. Bages i 1 time ved 175 grader på nederste rille i ovnen.

2 kommentarer:

Mona sagde ...

Sådan nogle opskrifter burde være forbudt at vifte under min næse, når jeg nu så kraftigt prøver at holde mig på den sunde sti....hmmf.

Anonym sagde ...

Ina kan bekræfte: Ganske enkelt forrygende kage:-)!!