torsdag den 16. juli 2009

Sommerens film

Sommeren byder også på andre forhåbentlige seværdige film end lige Bruno og Harry Potter og halvblodsprinsen.
Sidstnævnte har premiere imorgen og jeg glæder mig vildt til at se den 6. og næstsidste film i rækken ( og forlægget til den, er den bedste bog i serien imo)

Af andre interessante filmpremierer i sommerens løb er der Vanvittig forelsket - en dansk film med smålækre (på trods af at krøllerne er væk) Cyron Melville i hovedrollen.
Filmen kommer i biffen fra d.31 juli og den handler i store træk om dramatisk kærlighed, jalousi og utroskab.


Valhalla Rising, Nicolas Winding Refns længe ventede actionudspil - har forventet premiere 14. august og byder bl.a på Mads Mikkelsen på rollelisten.

Pedro Almodovar fortsætter samarbejdet med Penelope Cruz i Brudte Favntag, som er coming to a cinema near you fra d. 21 august


Den 28 August er der premiere på hele 3 film som jeg gerne vil se.

Især ser jeg frem til Quentin Tarantinos Inglourious Basterds, filmen foregår under 2. Verdenskrig i det nazibesatte Frankrig, hvor en gruppe jødisk-amerikanske soldater, med Brad Pitt i spidsen,spreder frygt ved at skalpere og brutalt myrde nazister.
"Nein, Nein, Nein - Yes, Yes, Yes!"


Headhunter (instrueret af Rumle Hammerich)er intet mindre end en dansk thriller, med bl.a Lars Mikkelsen og Charlotte Fich i de bærende roller.

Og sommeren går på hæld med komedien Bottle Shock med Alan Rickman (også kendt som en vis Professor Snape) - Handlingen foregår i 1976 og den handler om vinsmagning(!) - Men traileren er ret så underholdende, så det er en film jeg glæder mig til.

Vi ses i biografen!










Ingen kommentarer: