tirsdag den 27. oktober 2009

Dagens shopping + Filmanbefalinger

Jeg var et lille smut forbi Gina Tricot idag (og forbløffende nok var butikken næsten tom, fantastisk!), her jeg hapsede endnu en stribet Peyton top, uundværlig i min basis-garderobe :-)


Når det er sidst på måneden og pengekassen er ved at være tom, er det også altid en fornøjelse at slå vejen forbi Stereo Studio, hvor man kan få lov til at føle sig en smule rig og købe dvd'er og cd'er for 25 kr. Jeg købte filmen "This is England", som jeg tidligere har blogget om, det er bestemt en film der er værd at have stående hjemme i film-samlingen.
I Kvickly fandt jeg Love Shops Greatest Hits til 30 kr.

Den spanske Film "Børnehjemmet" (som er produceret af instruktøren bag den eminente "Pans Labyrint") røg også med hjem, den har jeg længe gerne villet se - Den så jeg så igår aftes, og det er nok en af de bedste gysere ever, og på trods af den ikke falder ind under den gængse opfattelse af gyserfilm, så er det nok alligevel den kategori der dækker filmen bedst.
Fremragende skuespil og en utrolig rørende historie, den varmt kan anbefales!





Og nu vi er ved de film-anbefalinger, så var jeg i biografen i formiddags, hvor jeg så en film i en lidt anden genre, nemlig "Zombieland", som sjovt nok handler om zombier, og så er linien jo ligesom lagt! Og der findes altså utallige splattede måder at dræbe zombier på, nasty shit :-D
Woody Harrelson er i topform og så er der cameo af en anden kendt topsej skuespiller(hvem skal jeg nok lade være med at røbe) -
Jeg var ihvertfald fremragende underholdt, og så er filmen faktisk sjovere end "Dawn of the dead" som ellers er en af mine yndlings-zombie-film.
Og så tror jeg i øvrigt at den der står bag den danske oversættelse af filmen har haft sig en fest - "Løb nu til Ibrahim !!?? Haha...


11 kommentarer:

AstridP sagde ...

Seriøst - er du sikker på, du ikke er min forsvundne søster?!

Julie J. sagde ...

god, jeg elsker zombie film, jeg glæder mig til at se zombieland :D

Brigitte sagde ...

Haha Astrid! Vi kan godt lege jeg er :-D

Du kan roligt glæde dig Julie!

rijaH sagde ...

Så har du vel også set Shaun of the dead ik? :D den er nemlig rigtig sjov :D

[Spitzenklasse] sagde ...

ej, og så brugte jeg min sparsomme kuffertplads på at slæbe den hjem fra Uk. This is England, altså.

Og så kunne jeg bare have stukket i Stereostudie og erhvervet den for 25 kr.

Men det kunne da være den snart skal ud af sin folie og ses :-)

/Mette

Beam sagde ...

Uh, Børnehjemmet er fantastisk! Fed gyser!
Vil også gerne se Zombieland. Tror den er meget morsom.

Brigitte sagde ...

Mette: Bare kom igang med at se den :-) Den er rigtig god!

Beam: Den er vildt morsom :-D

Rijah: Haha ja "Shaun of the dead" er skideskæg! Tror snart jeg vil se den igen..

Lea sagde ...

Børnehjemmet er endnu en gang blevet tilføjet til min mentale film-jeg hellere-må-få-set-liste ;)

FrkBlabla sagde ...

This is England er kanon!!

Lisbeth sagde ...

Hvis du er vild med Børnehjemmet, så se om du kan få fat i The Devils Backbone af samme instruktør - den er også helt og aldeles fantastisk!

Brigitte sagde ...

Den har jeg hørt om Lisbeth - den skal jeg helt sikkert have set :-)